Mer nörderi, tack!

Ibland blir jag lycklig bara av att tänka på hur mycket det är jag kan lära mig om kaffe. Läs det här inlägget av Jesse på Intelligentia Coffee och känn hur härligt nördigt ingrottad man kan bli. Det är sån härlig experimentlusta och det känns som att det finns så otroligt mycket att upptäcka! Missa inte heller att läsa James Hoffmanns artikel vilken Jesse utgår ifrån. Spännande teorier och intressanta siffror. Får mig att vilja laba själv! Underbart med mixen mellan faktiska siffror och smakupplevelser!

Edit (kolla kommentar): En fråga bara: vad är MoJo-testning?

Idag är det Hip Hop som gäller och jag tipsar om P-O:s lista.

Det här inlägget postades i Kaffe. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Mer nörderi, tack!

  1. J skriver:

    Utan att veta att det är vad du syftar på, så gissar jag att det är detta du söker:

    http://www.jimseven.com/2009/06/16/extractmojo/

    a k a Refractometer…

  2. John skriver:

    ah! Klippt från Jesse: ”…refractometer readings and MoJo testing…” vilket fick mig att tro att det var två olika saker. Tack för länken! Hur mycket vetenskap är du förresten? =)

Kommentera

