Konsumentorienterade Kaffeevent?

Läste precis ett väldigt intressant blogginlägg Från San Francisco-baserade bloggen The Shot som även jobbar med att betygsätta kaféer i SF.

Det är en jämförelse mellan konsumentkonferenser inom kaffe och vin. Bloggen bashar kaffecommunityt ganska hårt och talar om en industri som skiter i sina konsumenter. Stängda dörrar för konsumenter till SCAAs konferenser och taskig attityd kring hur man vill dricka sitt kaffe (Coffee Common blir tilltryckt både för att det varit på TED, vars anmälningsavgifter avskräcker de flesta vanliga konsumenterna samt för deras slogan – ”Unique collaborations. Exceptional coffee. No sugar.”).

Visst har inlägget sina poänger, det finns alldeles för få konsumentorienterade kaffeforum, men jag kan tycka att det är en haltande jämförelse. Jag undrar hur bloggförfattaren skulle tycka om vinkonsumenter som standard hällde socker i sitt vin för att det var ”för torrt”?

About these ads
Det här inlägget postades i Kaffe. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Konsumentorienterade Kaffeevent?

  1. greg skriver:

    Tack för citatet. Finns det inte det minsta lite ironi när socker förklaras ”verboten” som en tillsats, men ångad mjölk firas?

    • John skriver:

      I min värld så upplever jag att mjölk lyfter fram andra karaktärer i kaffet och ger en annan textur än kaffe som är rent. Socker däremot förändrar smaken och suddar alltså ut karaktär ur kaffet.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s