Kul på jobbet

Jag måste bara säga det, jag har förbannat kul på jobbet! Mycket att göra, många bollar i luften, kul tjöt och merförsäljning till gästerna, goa kollegor som jag fungerar bra ihop med, känslan av att jag lär mig nya saker. Love it! Kom förbi EH i Gallerian, jag brukar twittra ut när jag jobbar (kolla till höger om du inte använder själv), det är alltid roligare med besök!

Idag hade jag med mig min AeroPress så när det var lite lugnt (vilket det mest bara brukar vara på kvällarna) så testade vi våra bryggkaffen. Första försöket med Gatsingan var lite klent men sen kunde vi göra riktigt bra jämförelser mellan termosbryggt och aeropressat. Störst skillnad upplevde vi med Buena Vistan där smakerna upplevdes som mycket renare och mer distinkta med APn. Tyvärr var La Fatima för gammal för att testas (men innan ”bäst före-datum” – som är 9 månader efter rostdatum?!), annars är den riktigt nice. Hur som haver, galet kul att labba med de andra och få dem att utveckla sig själva och sin kunskap kring kaffe!

Annars då? Jodå, kul diskussion i kommentarerna med Jesper och även Matts i mitt förra inlägg, även om jag tycker att liknelsen med rulltrappereparatören haltar en del. Det finns inte en typ av specialrulltrappor (mer avancerade, bättre, snyggare, what ever) som reparatören vill försöka få människor att hellre använda (av vilka skäl det nu skulle kunna finnas till det), och rulltrappsfärden har inte samma egenvärde som en kopp gott kaffe. Mycket underhållande liknelse dock!

Åre-Eva har skrivit en krönika som med liknelser vill få vanligt folk att fundera över sitt kaffe. Mer sånt!

Det ryktas att Baggen kommer ha lab/lekkväll med sina baristor, gissa vem som kommer leka mest med sifonen om det skulle finnas en sån? 🙂

Annars närmar sig BC med stormsteg, mindre än tre veckor kvar nu! Kommer bli kul att vara med och hjälpa till, lärdomar kommer det nog bli så att det räcker och blir över! Roligt också att som volontär få vara med både på seminariedagen och på avslutningsfesten.

Det jag mest lyssnat på idag:

Teitur – Sleeping with the lights on
Flogging Molly – Within a mile of home
Daniel Adams-Ray – Gubben i lådan

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Kul på jobbet

  1. J skriver:

    hehehe… vaddå, rulltrappsbloggen har ju gått och blivit snackis helt plötsligt, så visst kanske det finns hopp för stackars navelskådande kaffebloggare som undertecknad 😉

    Jag tror du får lära dig koka riktig chai på Baggens baristakvällar… det ryktas om koppning av tre olika pulverchai också…

    • John skriver:

      Vi lever på hoppet! Som jag försöker säga, det skadar ju inte!

      Fritt taget ur minnet från Mattias utskick: ”Det kommer varken finnas bubbel eller snittar, bara brygg (och kanske lite chai).” Mitt mål för den kvällen kommer att vara att ta reda på vad Mattias egentligen tycker om ”dirty chai”. =)

  2. J skriver:

    överextraherad kanel, te och ingefära 😉

    min bästa masala chai upplevelse någonsin var på ett hotels tak i New Delhi! bättre än så blir det inte… perfekt balans!

Kommentera

