EH-milen

Det finns de som åker skridskor. Det finns de som cyklar. Jag springer.

Hittills har jag sprungit ett gäng millopp, fem halvmaraton och ett maraton. Inplanerat ligger Göteborgsvarvet och Stockholm Marathon i vår. Men i och med all snö som legat på vägarna så har det varit oerhört tråkigt att vara ute på vägarna så det har inte varit så mycket utomhusträning som jag hade velat. Fram till igår. Då fick jag komma ut och ta en träningsmil och det var hur gött som helst (iofs fortfarande sjukt kallt efter en stund) att komma ut i solen.

Det som dock slagit mig efteråt, och det var inget jag riktigt planerat, var hur många Espresso House jag sprang förbi genom stan. Gullmars, Ringen, Gamla Stan, Gallerian, NK, Sergel, Centralen, Vasaplan och Vasagatan. Därför tänkte jag att det skulle vara kul att se hur långt det är att springa för att täcka alla EH i centrala delen av stan (hade varit lite saftigt att plocka alla, som tex skärholmen, tyresö, täby och solna). Självklart skall sträckan springas och inte mätas på en karta. Det kommer vara min nästa lite längre löpsträcka och den som känner för att haka på är hjärtligt välkommen! Här är en karta på de jag sprang förbi igår.

«  •  »

Fick min uppgift för BC igår och det är jag som kommer kontrollräkna domarpoängen. Kul att få en inblick i hur bedömningen går till! Sjukt värt också att få vara med hela helgen för ett jobb som jag upplever som enkelt. Tiden får väl visa om det stämmer.

Lyssnas på idag:
Lykke Li – Love Out Of Lust
Sverige – Skaffa Hund
OK Go – Here It Goes Again
Paul Simon – Me And Julio Down By The Schoolyard

Det här inlägget postades i Kaffe, Löpning. Bokmärk permalänken.

En kommentar till EH-milen

  1. J skriver:

    Jag har promenerat förbi två stycken en gång. På Kungsgatan. Ska försöka bättra på mina mil i år 😉

Kommentera

