Kramp

Undrar hur många ställen man kan få kramp i? Jag lyckades först få kramp i båda insidorna av knäna samtidigt, när jag stretchade ut dem fick jag i baksidan ena låret, när jag gått bort det värsta och sprungit en bit så drog det till i båda vaderna och efter ytterligare stretch och en bit jogg så fick jag problem med ljumskarna.

Nu kanske det här upplevs som ett negativt inlägg. Icke så! Jag är oerhört nöjd över att jag klarade 36km i 3,50-tempo innan kroppen sa ifrån, inte huvudet. Annars är det huvudet som jag haft lite problem med. Inte orkat tugga på utan lagt av för tidigt. Att jag kom in på 4,08,55 är en kapning av mitt maratonbästa med 27 (!) minuter. Dessutom har jag faktiskt visat för mig själv att jag klarar av två halvmaraton och ett maraton på tre veckor. Som sagt, oerhört nöjd!

Nu tränar jag vidare mot en ny utmaning: Vansbrosimmet. 3km när jag aldrig simmat längre än 1km skall bli sjukt intressant! Sen är jag sedan en vecka tillbaka anmäld till Lidingöloppet vilket innebär att jag kommer ha gjort en halv svensk klassiker i slutet på september. Eftersom en svensk klassiker inte behöver göras per kalenderår så siktar jag på att göra de andra två (Vasaloppet och Vätternrundan) nästa år. Diplomet är viktigt! 😀

Mitt tips om du känner att du vill träna men inte känner motivation: anmäl dig till ett lopp. Det är så oerhört mycket enklare och roligare att känna träningsglädje om man tränar mot ett mål. Varför inte midnattsloppet i augusti till exempel. Gott om tid i sommar att äta och träna rätt. Gör’t!

Det här inlägget postades i Löpning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

