Läge att sätta upp delmål!

Ett nytt långlopp att träna inför, en viss vikt att nå, en kaffetävling att ställa upp i, en tenta att klara. Det är viktigt att ha (någorlunda realistiska) mål uppsatta. utan dem så kör man på i samma lunk som tidigare, utveckling sker inte i den komfortzonen. Men samtidigt får inte målen ligga för långt fram. Det är okej om man har ett stort mål långt fram om man sätter upp delmål att hela tiden jobba mot.

Just nu känner jag inte riktigt att jag har några bra delmål. Nästa stora idrottsutmaning är Vasaloppet i mars, min utbildning står och stampar med kandidatjobb först till våren, kaffetävlingsmässigt känner jag mig själv tillräckligt för att veta att det inte är lämpligt att ställa upp i år i så alltså blir det tidigast nästa år.

Det är frustrerande att ha det så så jag känner att det är dags att stapla upp lite saker att göra fram till dess.

  1. Börja träna regelbundet. Schemalägg och flytta inte. – Klart innan fredag
  2. Förbered allt i skolan för att vara klar innan sommaren. – Klart innan nyår.
  3. Styr upp intern tävlingsutbildning. Utnyttja masterkockrocken och få fler intresserade att se och utforska kaffet. – Klart innan distriktstävlingarna i februari.

…och köp för guds skull hem lite gott kaffe!

Det här inlägget postades i Kaffe. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Läge att sätta upp delmål!

  1. Marianne skriver:

    😀

Kommentera

