015 – #blogg100

Idag blir det bloggtips! Om jag skulle välja en blogg som skriver om kaffe som jag skulle vilja rekommendera så skulle det vara Dear Coffee I Love You. Brian, på twitter@brianwjones, heter killen som gjort den något annorlunda flytten från USA till Göteborg för studier i Business&Design. Bloggen har långt fler följare än svenska specialkaffebloggar tillsammans och det beror på det stadiga flöde med inlägg som dyker upp, Brians stora engagemang i specialkaffevärlden samt sidoverksamheten att sälja t-shirtar och stickers med sköna tryck (självklart kaffeinspirerade). Själv äger jag följande tisha:

Skönaste trycket! #dcily

Två projekt som Brian dragit i har inspirerat mig mycket. Det första var projektet Coffee Common, och mer specifikt deras engagemang på TED (TED är ett häftigt årligt evenemang som jag kommit i kontakt med via min skola). Det andra projektet som Brian fixade nästan helt på egen hand var Swedish Aeropress Championships (är det en amerikan som ordnar det så är titeln på engelska!) Det var, förutom ett par latte art-tävlingar, min första riktiga tävling. Mycket lärdom från den dagen på da Matteo och ett sjukt trevligt evenemang som var oerhört avslappnat och med alla möjliga svenska specialkafferävar där. Jag har sagt det förut, jag säger det igen: Blir det SAC13 så ställer jag upp!

Det här inlägget postades i #blogg100 och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

