025 – #blogg100

Tjugofemte inlägget idag, one down – three to go.

Gårdagen handlade rättmätigt om Oskars vinst i Barista Cup-kvalet men den här veckan stoltserar även med en till vinnare nämligen från TNTn dagen innan dess. Vi var en skön bunt baristor och hangarounds (Philip, sa de ja på Snickarbacken? =) ) som samlades på Vasagatan. Tävlingen fick enligt mig den bästa avslutningen den kunde få (förutom möjligen om jag vunnit, men jag åkte ut i näst sista omgången), nämligen att de som vunnit flest gånger stod i final. Skönaste snubben i city, Joel Wredlert, mot något av en skräll: Artur Polada från Opole i södra Polen.
Han råkade vara i Stockholm på semester och passade då på att besöka lite kul kaffeställen. Ett av stoppen var Coffice där Reggie givetvis såg till att bjuda in Artur. Jag vet inte om jag skulle vågat ställa upp i en TNT bara sådär i en stad där jag inte har en aning om nivån på baristorna men Artur dök som sagt gladeligen upp medan hans fru fick egentid (det brukar heta så, va? 😉 ). Artur har en hel del erfarenhet av latte art då han själv på regelbunden basis anordnar latte art-, koppnings- och brew down-tävlingar.

Joel bannar sig säkert fortfarande att han gick ifrån mönstret som tagit honom till finalen när det visade sig att Artur vunnit TNT#2!

Polsk dominans

Stort grattis till Artur (och hoppas att någon kan översätta texten till dig (Google..?)) och gott häng alla som var där! Nästa gång kommer TNT hostas av Drop Coffee typ som start på Barista Cup-finalveckan! Vi ses väl där? Klart vi gör!

Det här inlägget postades i #blogg100 och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till 025 – #blogg100

  1. Philip Hagenmalm skriver:

    Hahahhaa nej inte ännu 🙂

    Kul att vara där och agera domare. Ironiskt nog var det första jag gjorde att döma ut vännen Alex 😀 Artur var en trevlig överraskning och värdig vinnare den kvällen!

    Tack för en trevlig kväll
    Philip

    • Dester skriver:

      Hehe! Du visade att du var på domare på riktigt! Kul att du var med och jag hoppas verkligen att du får chansen att lära dig mer! Fler som du behövs! (korrade f.ö. stavningen på ditt namn också. =) )

  2. Philip Hagenmalm skriver:

    Man tackar!

    Jag har lärt mig en del genom att titta, men jag tror mig redan se att kaffe är något man aldrig riktigt lär sig helt och hållet.
    Som med mycket annat är det själva resan jag är ute efter och inte att veta allt 😉 Så det vore kul att avancera från köket (eller dit man väljer att ta med sig ap:n) och ut på, för mig ny, outforskad mark 😀

Kommentera

