049 – #blogg100

Imorgon onsdag är det Free coffee day!

Det är ett samarbete mellan ICA-to-go och Johan&Nyström till förmån för Stockholms Stadsmission. 5 kr för varje utdelad kopp kaffe kommer att gå till stadsmissionens arbete mot hemlöshet och man kan hämta ut maximalt tre koppar (hur de skall hålla koll på hur många koppar jag hämtar ut vet jag inte men det blir säkert bra det där).

Free Coffee Day kommer att vara på ICA-to-go i butikerna på Drottninggatan, Centralstationen, Hornstulls T-bana och Kistagången under hela onsdagen 20/3.

Samarbetet påminner om ett event som J&N haft tidigare fast då i sin konceptbutik där om jag minns det rätt J&N fick kaffe från en kaffeexportör i Afrika (Rwanda?) där alla gåvor och pengar per drucken kaffekopp gick till kaffeexportörens by. Rätta mig gärna om jag är ute och cyklar men jag har för mig att det var så.

Jag gillar verkligen sådana här initiativ. Hjälp på riktigt och inte bara tomma ord om att man borde göra något för att hjälpa utsatta.

Läs gärna mer på stadsmissionens presssida.

Det här inlägget postades i #blogg100 och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

