029 – #blogg100

Då och då dyker det upp filmer om kaffe som inte innehåller så mycket matnyttigt egentligen men som kan träffa en lite personligen.

Min flickvän Hanna är sedan januari butikschef på Coffice på Tjärhovsgatan där hon fått starta upp shopen i företagets egen regi igen efter att Drop Coffee drev verksamheten under 2012. Av en tillfällighet råkade jag surfa in på Christoffer Levaks nu avsomnade blogg 42 Beans (det finns mycket roligt att hämta därifrån om den svenska specialkaffescenen de senaste åren) och döm om min förvåning och glädje när jag hittar en video från tidigt 2010(!) från Coffice där Levak hälsar på ”Empa” (Vem är det, Levak? Berätta!).

Kranen är kvar, det hiskeliga bordet är kvar, förklädet är kvar (!) men det står en La Marzocco Strada på plats och det serveras kaffe från Johan&Nyström och gästrostare som tex Per Nordby och Stockholm Roast. Bra ställe för en fika!
Jag kommer att skriva om olika trevliga caféer i stan även fortsättningsvis, vilket nästa blir låter jag dock vara osagt än så länge.

Detta inlägg publicerades i #blogg100 och märktes , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar